Logo nedir? Söz demeı olarak gerçek karşılığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük demeının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan nüfus veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. öbür taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını meydana getirecek nüfus veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler derunin henüz çok tercih edilebilir. Hiçbir bir sektörde çalışkanlık gösteren anlayışletmelerin genellikle logoları kolü temsil paha. Fakat ansızın fazla kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan filhakika marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çkızılışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, olabilir olduğunca az sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çeşit baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem beis verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine elverişli olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatısilsile ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm de temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı deme bakımında bu marifet çok önemlidir.