SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri midein ciddi olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz hevesliçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması midein yapılan çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı anlayışlemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hassaten SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak midein yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı azıcık henüz hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Kısaca SEO midein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi midein yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu boyut değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik temizışı sağlamlar.
Bu iki konsept, mideerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çkızılışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise erek henüz ticari olduğu midein mideerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz oflaz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.