Kişinin yasevimliığı topluluk ortamında kıymeti olan , yetenek, hâl ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değalışverişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı strüktürlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına normal ) değalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakarak;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değalışveriştirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tam kültürler için aynıdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme için kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak değalışverişebilir, lakin sürecin doğkakımı değalışverişmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birgeniş filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna konusunda farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime konusunda temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değalışverişikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, âdem evladı için hayat boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere normal olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda maruz yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Yani yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek olgunlaşmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise otomatik vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzen olarak ele allıkındığında ise yetişek sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Asıl; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul ortamında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, bitirme, sınav özetları kabilinden matlup davranış değalışverişiklikleridir.